En l’estança del drac, aquest any els primers dies ha estat diferent el procés de familiarització. Uns infants i famílies s’han retrobat després de molts dies de vacances i altres han fet el primer contacte amb l’escola.
Aquest procés comporta un gran esforç emocional per a tots, família-infant-educadores, un procés on cada infant a exterioritzat a la seva manera i ha necessitat el seu propi temps.
Han aparegut moltes emocions (enyorança, tristesa, frustració, neguit…) uns han plorat, altres amb tingut alteracions de la son i de la gana, infants que han mostrat neguit i angoixa en moments puntuals del dia. En general han estat més sensibles amb canvis d’humor.
La Raquel i jo hem acompanyat aquest procés a la seva alçada amb els nostres braços, posant paraules, amb la mirada, a prop d’ells/es amb cançons i contes, amb el respecte, empatia i afecte que es mereixen. Cadascú ha necessitat el seu temps per sentir-se segur i confiat i s’ han apropat a nosaltres quan s’han sentit tranquils.
Mica a mica, hem començat a fer propostes de jocs diferents a on podem gaudir, investigar, crear, experimentar…



