Patufet

L’ Escola Bressol Patufet en un inici va ser una cooperativa fundada l’any 1973 per un grup de mestres amb inquietuds pedagògiques vers la petita infància de Sant Feliu. La municipalització de l’escola per part de l’Ajuntament de Sant Feliu va arribar l’any 1993.

La nostra escola

Concebem l’escola bressol com un espai de convivència, ple d’oportunitats per créixer, on els infants descobreixen l’entorn proper a partir de la pròpia experiència i la relació amb els altres, mitjançant el joc lliure i les activitats de la vida quotidiana. Un lloc on l’infant se sent acollit, estimat, acceptat, atès i respectat, on pugui expresar-se i comunicar-se. A la nostra escola bressol els infants són els protagonistes dels seus aprenentatges.

A l’escola disposem d’ambients acollidors per facilitar el desenvolupament de les capacitats motrius, cognitives i afectives dels infants, dins d’un clima de confiança i respecte. Partim d’una concepció d’infant competent i capaç de pensar, de fer i de conèixer.

Els ambients d’aprenentatge són rics i estimulants. Conviden a la reflexió, l’experimentació, la descoberta i la manipulació. Espais on cada infant és capaç d’ aprendre al seu ritme i on la diversitat és viscuda com una riquesa per a l’intercanvi i la convivència.

infants túnel

L’acompanyament de les educadores en el procés de desenvolupament dels infants se centra en l’observació directa i contínua que permet que tots els espais de la nostra escola estiguin preparats per generar nous aprenentatges i experiències. Els materials es troben a disposició dels infants i permet que cada nena o nen pugui escollir segons els seus interessos.

racó músical pati

Un dels eixos vertebradors de l’organització del temps i els espais de l’escola és l’atenció i cura de les necessitats bàsiques: l’alimentació, la higiene, el descans i la salut. L’educadora acompanya a l’infant amb una mirada atenta i afectuosa, acollint les seves emocions i ajudant-lo a posar paraules.

educadora biberó

Cada grup té un espai propi distribuït segons l’edat del grup d’infants, amb una mestra de referència i una altra de suport, en diferents moments del dia.

La participació de les famílies és un dels pilars fonamentals a l’escola. Per aquest motiu, creem diferents espais d’intercanvi i convivència, per tal d’establir un vincle de confiança indispensable entre família i escola.

Veure l’actualitat de l’escola

11 pensaments sobre “Patufet

1. Buenos días,
    Soy la madre de Gael, de 16 meses, un bebé que está inscrito en la guardería y, en principio, empezará el día 7 de septiembre, como se indica en el funcionamiento de la guardería.
    Me gustaría saber el protocolo de actuación del covid y en el caso de fiebre de Gael o cualquier compañero de la guardería cuáles serían las medidas, para poder valorar qué hacemos.
    Muchas gracias!
    Esther García

2. Bona nit,

Ens posem en contacte amb vosaltres perqué tenim en ment que el nostre fill comenci l’escola bressol a principis del mes de març.

Ens agradaria poder venir a visitar-vos i que ens informessiu, i si teniu places disponibles.

Moltes gràcies,

Eva

3. Bon dia !!

Muchísimas gracias por la información que dais , gracias por la dedicación que dais a mi hijo ( Christian ) estoy muy contenta por todo lo que haceis y vuestra máxima dedicación ,me resultais de gran ayuda y más viendo su progreso y lo bien que sale con vuestra dedicación , gracias Patufet a tod@s lo que formáis parte del crecimiento de mi hijo 🤗 para mí pequeño y para mí sois una gran familia , feliz de que mi hijo forme parte de Patufet , haceis un buen trabajo !! Enhorabuena 🤗Un abrazo